Rad s djecom u vrtiću treba nalikovati igri ping-ponga. Odgajatelj treba u pravi trenutak znati uloviti lopticu koju mu dijete šalje i vratiti mu lopticu tako da dijete može nastaviti igru. (L.MALAGUZZI)
Rad na projektu kao modelu provođenja odgojno-obrazovnog rada, uvijek nas nadahnjuje, čini bogatijima, stvara kvalitetniji odnos s djecom te uvažava njihove potrebe i interese. Rad na projektu dobra je prigoda i za uključivanje roditelja i vanjskih čimbenika u odgojno – obrazovni proces. Kada se na vrijeme prepoznaju i podrže dječji interesi, djeca to vraćaju na bezbroj načina. Poticanje individualnosti, kreativnosti i maštovitosti rezultira raznovrsnim i zanimljivim projektima.
Strukturiran rad s ciljem poticanja cjelovitog djetetovog razvoja moguće je realizirati već od jasličke dobi.
U skupini ”Tratinčice” (PO Leptirić) su se pojavile neke životinje putem kojih smo nastojali potaknuti razvoj na tjelesnom socijalnom, kognitivnom i emocionalnom području. Uz to, aktivno se potiče empatija, suosjećanje, nježnost, briga za životinje.
Naglasak stavljamo na senzornim aktivnostima, a posebno na aktivnosti u području motornog razvoja. Redovitom i bogatom senzomotoričkom stimulacijom potičemo bolju samokontrolu, stabilnost emocionalnog stanja, povećava se prag tolerancije na frustracije i jača senzomotorička inteligencija.
A sve te stvari ostvarujemo na načine bliske djeci: hraneći slava, slušajući karneval životinja, slikanjem različitim likovnim tehnikama, čekanjem u redu-nađi svoju životinju, razvrstavanjem boja perja papiga, hodajući po tragovima ispunjenima rižom, kestenjem, kukuruzom i sl., a posebno mjesto interesa predstavlja akvarij i terarij – mjesto taktilnog razvoja i mjesto istraživanja.