Menu Close

Živjeti aktivno i zdravo

Tjedan zdravlja u skupini Ivančice obilježili smo od 31.3.-7-4-2025.godine. Zbog dobi djece, obujma sadržaja i važnosti te kompleksnosti teme procijenili smo da nam tjedan dana ne bi bio dovoljan kako bismo pokrili sve planirane aktivnosti. Rad je proveden s 22 djece u dobi od 3-4 godine.

Prostorno materijalni uvjeti bili su koncipirani tako da promiču zdravlje, sigurnost i aktivno sudjelovanje sve djece, a osim prostora sobe dnevnog boravka i prostor hodnik prenamijenili smo za svakodnevnu provedbu jednostavnih poligona za razvoj ravnoteže, propriocepcije, koordinacije i preciznosti. Kroz razne aktivnosti djeca su na zabavan i edukativan način proširivala svoju spoznaju o zdravlju, zdravoj hrani,važnosti tjelovježbe, zdravim navikama odlaska na počinak na vrijeme, štetnosti utjecaja sustavne izloženosti ekranima te sustavima podrške kada si bolestan i pomoć ti je potrebna.

Tjedan smo započeli s radno praktičnim aktivnostima izrade povrtnjaka, gdje smo uključili i roditelje. Dakako sve je bilo od recikliranog materijala, a kada je povrtnjak bio gotov valjalo je u njega „zasaditi”  razno povrće i voće. Kroz sustav izrade povrtnjaka djeca su mogla naučiti i zaključiti koje voće raste pod zemljom a koje na zemlji. Vrlo brzo kroz vizualni materijal i knjige i smo su mogli procijeniti gdje raste pojedina biljka i na koji način ju staviti u povrtnjak. Djeca su „ubrane” plodove potom nosila u tržnicu gdje se odvijala daljnja igra.

U voćnom kutiću djeca su mogla samostalno birati voćnu užinu, a kako bismo voće učinili primamljivijim djeci koja nisu ljubitelji voća, pravili smo voćne ražnjiće. Djeca su nasjeckano voće samostalno nizala na štapiće te time vježbala finu motoriku i okulomotornu koordinaciju.

Govor smo razvijali pjesmicama i igrokazima, a posebnu pozornost djece zaokupilo je kazalište sjena koje je bilo novi i do sada ne viđeni medij djeci. Kreativnost i finu motoriku razvijali smo modelirajući razne mase te od njih izrađujući voće i povrće. Slikajući temperama po modelu, izradom kolaža na temu omiljenog voća i povrća djeca ne samo da su imenovala viđeno nego i razvijala finu motoriku trganjem papira, rezanjem škarama i lijepljenjem, ovisno o individualnim sposobnostima i trenutnom stupnju razvoj pojedinih vještina.

Slažući voćne ražnjiće od papira po zadanom predlošku djeca su razvijala spoznajni razvoj kao i u aktivnosti zdravih vrećica gdje su klasificirala predmete po zadanom kriteriju – voće ili povrće. Igra preklapanja također je poticala spoznaju i okulomotornu percepciju.

Svakodnevnim provođenjem jutarnje tjelovježbe te ostalih tjelesnih aktivnosti, poticali smo, kao i do sada važnost tjelovježbe, a posebnu radost unijela je dinamična aktivnost „Napravi pozu kao čovječuljak”gdje su djeca krećući se uz ritam talambasa, pratila ritam a kada isti stane trebala su prekopirati pozu čovječuljka sa slike. Svakodnevni boravak na hodniku uz vježbanje motoričkih aktivnosti također je bio sjajan poticaj i nešto što do sada nisu radila, odnosno vrlo rijetko smo prostor hodnika koristili za tjelesne aktivnosti. Iako je bilo potrebno sustavno pojašnjavati pravila kuglanja, kotrljanja lopte i čekanja u redu ova aktivnost bila je među posjećenijim među djecom.

Za kraj, kao sustav podrške kada su bolesni, djeca su navela liječnika i mamu, što je izvrstan pokazatelj da je emocionalna podrška jednako važna kao i formalna zdravstvena skrb, te da zdravlje predstavlja ne samo fizičku, već i mentalnu dobrobit.

Roditelje smo uključili kroz kutić za roditelje te male domaće zadaće a pozitivnu povratnu informaciju dobili smo od entuzijasta koju su nam na izvrstan način pokazali kako prostor stana lako i u trenu pretvoriti u poligon prepreka te kako manjak vremena za odlazak na otvoreno ne treba biti izlika za sate provedene pred ekranom. Kako oni to čine, pogledajte u linku koji su nazvali Živjeti zdravo kod kuće: https://www.instagram.com/reel/DH8As1EsJmK/?igsh

Marija Oluić, odgojitelj mentor

Povezane vijesti